2012. március 4., vasárnap

GESZTENYE KOCKA

....már régóta szerettem volna gesztenyés sütit enni....és egy ideje szemezgettem a gesztenye kocka recepttel....de nem készítettem még tejszínhabos sütit....és féltem hogy nem fog jól sikerülni....de utána olvastam egy kicsit és sokan ajánlották a Hulala nevű növényi tejszínt....mert könnyű felverni nem kell bele fixáló sem cukor és megtartja az állagát...
A recept CSILLÁTÓL származik....

A tésztához:
6 tojás
6 ek. porcukor
1 dl étolaj
6 ek. liszt
fél cs. sütőpor
2 ek. kakaópor

A tojások sárgáját a porcukorral kikeverjük...ezután hozzáadjuk az étolajat, a lisztet a sütőport a kakaót....és tovább keverjük....majd a tojások felvert habját beleforgatjuk....ezután kimargarinozott kilisztezett tepsiben 180 fokon kb.25 perc alatt készre sütjük....

Krém:
2 csomag gesztenyemassza
20 dkg margarin
15 dkg cukor
rumaroma ízlés szerint
1 cs. vaníliás puding
3 dl tej
Először a pudingot megfőzzük a tejjel, és kihűtjük....majd a cukort a margarinnal és az aromával habosra keverjük...aztán beletesszük a gesztenyemasszát és jól összekeverjük.... végül beletesszük a kihűlt pudingot....ha szükséges teszünk még bele rumaromát...szépen kikeverjük a krémet....és a tésztára kenjük....a tetejére kerül a tejszínhab...az eredeti receptben tejszínhabpor szerepel....én Hulalát használtam igaz kicsit sok hab lett mert 5 dl-ből készítettem mivel nem tudtam mennyi lesz belőle....de azt gondolom három dl is bőben elég lesz legközelebb....a maradékot félretettük a hűtőben....így még a mai kávémba is került....:):)
A tetejére én a megmaradt gesztenyemasszát reszeltem....de kakaóport vagy csokireszeléket is tehetünk rá.....


nagy sikere volt a fiam egyből négy kockát megevett....de még a páromnak is ízlett....én is örültem hogy a tejszínhab is a tetején valóban szép maradt....mára már nem is sok maradt....a kislányom délután jön haza a vendégségből remélem neki is ízleni fog....:):)

3 megjegyzés:

  1. Nagyon jól néz ki!!!! Elfogadtam volna belőle egy szeletet!! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm...sajnos már nem maradt belőle semmi...a fiammal délután "közelharcot vívtunk" az utolsó morzsákért..:):)

      Törlés
  2. De jól néz ki! Nagyon fincsi ez a süti, már én is sütöttem. Habból meg jöhet bármennyi:-)

    VálaszTörlés